با ارائه و دفاع پویان آزاده در مقطع کارشناسى ناپیوسته

برای اولین بار رشته‌ی «تربیت مربی موسیقی» تصویب شد

موسیقی ما- براى اولین بار در تاریخ موسیقى کشور، باتوجه به تدوین، ارائه و دفاع  رشته‌ی «تربیت مربى موسیقى» توسط دکتر پویان آزاده به‌عنوان مدیر و موسس مرکز دانشگاهى علمى کاربردى هنر آفرین پویان (دانشگاه هنر پویان)، در جلسه شوراى برنامه ریزى آموزشى و درسى، این رشته در مقطع کارشناسى ناپیوسته تصویب شد.

باتوجه به قوانین موجود انحصار ارائه این رشته و پذیرش دانشجو براى مدت ٢ سال تنها با مرکز هنر آفرین پویان خواهد بود.

رشته نوازندگی پیانو ایرانى نیز رشته دیگرى است که توسط مرکز هنر آفرین پویان ارائه و در مقطع کارشناسى تصویب شده است.

دکتر پویان آزاده مدیر و موسس مرکز دانشگاهى «هنر آفرین پویان» داراى دکترای آموزش پیانو از کشور آلمان رساله دکترا خود را در زمینه پیانو کلاسیک ایرانى با درجه عالى دفاع کرد. او به‌عنوان عضو هیئت علمى دانشگاه هنر تهران چندین مقاله و راهنمایى رساله هاى کارشناسى ارشد و دکترا دانشجویان رشته موسیقى در ایران و آلمان و چین را در خصوص تحقیق در پیانو ایرانى ارائه و راهنمایى کرده است، آخرین آلبوم وى با نام «با یادش» یادواره استاد جواد معروفى با تنظیم و اجرا ایشان توسط انتشارات ماهور منتشر شده است، همچنین ایشان اقدام به ثبت ملى مکتب نوازندگى پیانو کلاسیک ایرانى، شیوه نواختن پیانو ایرانى به سبک استاد محجوبى و شیوه نواختن پیانو استاد جواد معروفی در فهرست ناملموس میراث ملى کشور کرده و نت نوشته‌هاى استاد مرتضى خان محجوبى با تلاش ایشان در حافظه جهانى به ثبت رسیده است.

© مطالب آموزشی منتشر شده در سایت «انستیتو پیانو پویان» توسط موسس این مرکز برای هنرجویان انستیتو تالیف شده است. هر گونه استفاده به هر شکل ممکن (جزئی، کلی، محتوایی) از متون آموزشی «انستیتو پیانو پویان» تنها با ذکر منبع آن قابل انتشار مجدد می باشد در غیر این صورت، متخلف تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.